Digital Growth Agency

Case: Stigas.

Stigas is een organisatie die zich inzet voor veilige en vitale werknemers binnen de groene en agrarische sector. Stigas biedt een variëteit van diensten, cursussen en trainingen aan die allemaal bijdragen aan de duurzame inzetbaarheid van medewerkers. Het voorkomen van ongelukken is het grootste doel. Vanuit daar werkt Stigas naar medewerkers die duurzaam inzetbaar zijn. Een organisatie met een echte Why.

We kwamen met Stigas in contact omdat ze hard en structureel in wil zetten op het online kanaal. Vanuit vragen over een nieuwe site en webdevelopment hebben we onze volledige werkwijze voorgesteld.

Analyse en Strategie

We hebben bij Stigas een uitgebreide analyse gemaakt. Er was nog geen digitale strategie en ook de customer journey was nog niet in kaart gebracht. We zijn gestart met interviews met 4 mensen, van directie tot de communicatie adviseur. Na de interviews hebben we een ‘customer journey mapping’ workshop gedaan. Op basis van deze twee activiteiten zijn we de data in gedoken.

We hebben uitvoerig het gedrag op de websites in kaart gebracht en onderbouwd met expert analyses van de website. Bij de expert analyse hebben we gelet op het algehele design, de navigatie, de conversiepagina`s en de customer journey.
Alles dat voorafgaat aan een sitebezoek (off-site) hebben we ook meegenomen. We hebben de analyses gemaakt van de email-, social- en zoekmachinemarketing.

Uit deze uitgebreide analyse volgde de strategie. Doelen werden helder gesteld. Voorstel voor de teamsamenstelling werd gemaakt en de werkwijze werd geïntroduceerd.

Uitvoering en Optimalisatie

We zijn gestart met alle bevindingen uit de analyse te prioriteren. Daarvoor hebben we een sessie georganiseerd met de effort-gain matrix. Toen we alle prioriteiten op een rijtje hadden, was het tijd om te starten.

Het team startte de eerst sprint. In het team zit development, design, (online) marketing, communicatie, een SCRUM Master en Product Owner.

Er is sinds de start een aantal keer bijgestuurd in de urenverdeling. In het begin is er meer tijd besteed aan het maken van designs, daarna meer tijd aan development en uiteindelijk kwam er meer focus op (online) marketing. We volgen hierin onze maturiteit schalen.

Inmiddels is de gehele basis op orde.

Groei en overdracht

Er zijn voor dit jaar nog een heleboel doelen te halen. Nu de hele basis op orde is kunnen we de volgende stappen zetten richting het doel van Stigas. Voor de digitale kant van stigas is dat om een duurzame digitale klantrelatie aan te gaan. Concreet betekent dit meer bezoekers die steeds weer naar de site terugkeren en steeds meer relevante communicatie via mail en social. 

We gaan aan de slag met het vergroten van de audience waar Stigas mee communiceert. Bij deze grotere audience willen we meer acties triggeren om vanuit die acties de duurzame digitale klantrelatie aan te kunnen gaan.
 
Dit zijn volgens Eduard hoe de toekomst van Stigas eruit ziet:““