We hebben allemaal met digital te maken. In iedere organisatie zijn er wensen, ideeën en concrete to-do`s genoeg.

Maar, hoe zorg je er nu voor dat je aan de meest belangrijke dingen werkt, zonder dat je het laaghangend fruit mist?

We hebben ervaren dat wanneer deze vragen niet getackeld zijn voordat we starten we

  1. Belangrijke zaken misten
  2. Vroeg of laat radicaal van koers moesten veranderen, omdat een wens of idee niet was meegenomen.

Deze Growth Sessie helpt je in 6 stappen op weg.

Aan het einde van de sessie heb je een geprioriteerde lijst van concrete wensen.

We zetten deze sessie in als startpunt van de samenwerking, maar het komt ook voor dat deze Growth Sessie het enige zetje in de rug is dat een organisatie nodig heeft. Dat kan natuurlijk ook.

6 stappen

Dit zijn de 6 stappen:

Inventarisatie

We proberen in de start op te halen wat de doelen zijn van de organisatie, het onderscheidend vermogen is, de concurrenten zijn, etc.

Personalia

We starten met het uitwerken van de doelgroep. Wie is hij/zij, waar denkt hij/zij aan, waarom zou hij/zij bezig zijn met jouw dienst of product?

Journey

We werken samen de customer journey uit. We werken uit wat de potentiële klant ziet, hoort, voelt en doet.

Backlog

We verwerken alle wensen in een lange lijst. Deze lange lijst noemen we de backlog.

Prioritering

De backlog moet worden geprioriteerd. Dat doen we op basis van onze effort-gain-methode.