Yource, en haar digitale platform

Yource is marktleider in klantcontact binnen de Benelux en ontstaan uit de bundeling van de entiteiten FINTREX, PCS en Mifratel. Door de synergie die hierdoor is ontstaan kan Yource alle diensten leven binnen klantcontact, van Recruitment tot sourcing.

Deze synergie heeft ook gezorgd voor een nieuwe alles omvattend digitaal platform. Waar zowel sollicitanten als medewerkers terecht kunnen, een eigen community.

Om de digitale omgeving te bouwen die bij de behoeftes past van Yource waren een vijftal zaken van groot belang:

Yource is marktleider in klantcontact in de Benelux

Challenges

Om de digitale omgeving te bouwen die bij de behoeftes past van Yource waren een vijftal zaken van groot belang:

  1. Brand
  2. Features
  3. Insourcing
  4. Vindbaarheid
  5. Budgetcontrole

1. Hoe zorg je ervoor dat je brand identity ook optimaal werkt online?

Yource straalt een voelbaar groots enthousiasme en passie uit. Gezamenlijk met Yource hebben we deze uitstraling en haar brand identity verwerkt tot een online omgeving waarin je direct de welwillende warmte, het zelfvertrouwen en aangename verwelkoming terug ziet komen.

Yource home
Yource blogs

2. Welke features heb je nodig voor effectieve recruitment?

We hebben op het platform een aantal features gebouwd om de kandidaat optimaal te helpen met het vinden van de juiste vacatures. Alles ademt het nieuwe merk Yource.

State-of-the art zoekoverzicht met vele configuratie-opties aan de achterkant.

Vacature-overzicht Yource

Persoonlijk solliciteren bij de recruiter waar je na je sollicitatie contact mee krijgt.

Persoonlijk Solliciteren Yource

YOU, als eerste stap in de community van Yource.

Yource Mijn Account YOU

3. Hoe bouw je een intern Digital Team op?

Om op lange termijn digitaal succesvol te zijn, geloven wij erin dat een organisatie zoveel mogelijk in huis moet halen. We hebben daarom allereerst gezorgd dat de technologie past bij het in huis halen van een eigen digitale team.

Dat betekent dat we hebben gekozen voor:

  • Een taal die breed gedragen wordt (PHP)
  • Een systeem dat veilig, betrouwbaar en vooral open source is
  • Zoveel mogelijk ontwikkelen in herbruikbare blokken

Door deze systeemkeuzes is het makkelijker voor de marketingafdeling om veel dingen zelf aan te passen of toe te voegen. Daarnaast is door het aannemen van een developer in het branding team bij Yource, het fixen van bugs en het ontwikkelen van nieuwe features een stuk makkelijker geworden.

Door het (deels) in-house halen van development kan Yource altijd doorontwikkelen en sneller reageren.

4. Hoe zorg je dat de kandidaat jou gaat vinden?

Uit analyse bleek dat Yource een groot deel van haar kandidaten werft via de organische vindbaarheid van haar platformen. Het nieuwe platform is zo ingericht dat optimale vindbaarheid op de zoekmachines mogelijk is. Direct ook voor Google for Jobs. 

5. Hoe houd je grip op groei en budget?

Dit model geeft inzicht van marketing-euro tot hire

Met het nieuwe platform kan veel meer en beter gemeten worden. Door de juiste implementatie van Analytics en het koppelen van externe aan interne data, is een volledig realtime Conversie Attributie Model gebouwd.

Dit model geeft inzicht van marketing-euro tot hire. Hierdoor hebben we grip gecreëerd op de marketingbudgetten en weten we precies hoe Yource kan groeien.



Wil jij ook beter in staat zijn de juiste kandidaten te vinden?

Het vinden van de juiste kandidaten is voor veel organisaties een uitdaging. Om effectief te kunnen werven is employer-branding belangrijk. Hoe jij overkomt op de kandidaat beïnvloed de keuze om wel of niet te solliciteren.

Wil jij een betere digitale omgeving voor solliciteren of heb je hulp nodig bij het vergroten van jouw instroom van kandidaten? Stuur Eelco een vrijblijvende mail.