Scholt Energy

Is online leadwerving iets voor ons?

We hebben in een pilot van 6 weken aangetoond dat online leadwerving ook voor Scholt Energy veel kansen biedt. 

scholt full image1

Nuchtere scepsis

De uitdaging was om inzichtelijk te maken of leadwerving iets is voor Scholt Energy. Het nuchtere karakter van het bedrijf zorgde voor scepsis over de online kansen. Maar, als je het niet probeert, dan weet je het nooit zeker. Om te laten zien wat er online mogelijk is en hoe je als team samen resultaat kan halen, zijn we aan de slag gegaan met onze pilot Leadwerving van 6 weken.

Voor veel MKB’ers is het veel voordeliger om via ons direct op de dagmarkt energie in te kopen. Deze slimmere manier van energie inkopen is bij veel MKB’ers nog niet bekend. Samen met Digital Growth Agency brengen we hier verandering in en hebben we ons digitale leadwervingskanaal opgezet.

~ Tom Kooken (Marketing Manager Scholt Energy) 

De uitdaging

De online positie van Scholt is begin januari nog klein, een nieuwe website is in ontwikkeling en er is een beperkte naamsbekendheid in het MKB. Hoe kunnen we hier toch leads mee werven? En hoe kunnen we koude leads opwarmen via e-mail-flows en interesseren voor een afspraak met Scholt?

De oplossing

In overleg hebben we een selectie gemaakt van de belangrijkste onderdelen in deze pilot en hebben we op basis hiervan een backlog opgezet. We hebben een heldere en attractieve landingspagina opgezet, verschillende soorten creatives en ads gemaakt, de verschillende advertentiekanalen (o.a. Google Ads) ingericht, e-mail-flows ontwikkeld, goede monitoring verzorgd en een dashboard met de belangrijkste cijfers gebouwd.

SCRUM en een digitaal team

Door te werken met de SCRUM-methodiek en twee standups per week zijn we in korte tijd als hecht team samen gaan werken. Binnen het team wordt transparant informatie gedeeld. Dit zorgt ervoor dat Scholt Energy snel inzicht in de verschillende kanalen heeft gekregen.

Drietrapsraket

In de MVP Leadwerving draaiden we 3 sprints. In de eerste sprint hebben we onze beste practices in campagnes geïmplementeerd. De tweede sprint zijn de campagnes aangescherpt. De laatste sprint was erop gericht de verzamelde data te valideren en nog een aantal experimenten uit te voeren.

Het resultaat

Na 6 weken adverteren op verschillende kanalen hebben we meer leads gerealiseerd dan verwacht en zelfs de eerste klanten mogen verwelkomen. De potentie van online leadwerving is duidelijk. Daarnaast is er meer data om verder door te ontwikkelen. We hebben inzicht in welke advertenties goed werken en het team heeft de eerste successen al kunnen vieren. Een goede basis voor een verdere samenwerking!

Ook benieuwd wat leadwerving voor jou kan betekenen?

Wij hebben voor een groot aantal organisaties online leads geworven. Van non-profit tot e-commerce en van recruitment tot utilities. Graag gaan we ook samen met jou aan de slag met een pilot om inzichtelijk te maken wat de online kansen zijn voor jouw organisatie. Immers The proof of the pudding is in the eating.

scholt mockup image 1
scholt_mockupimage2

Let's meet

Get in touch with Jasper

Benieuwd hoe we leads voor uw bedrijf kunnen werven? Wij hebben voor een groot aantal organisaties online leads geworven. Van non-profit tot e-commerce en van recruitment tot utilities. Graag gaan we ook met jou aan de slag in een pilot-fase om inzichtelijk te maken wat de online kansen zijn voor jouw organisatie. Immers The proof of the pudding is in the eating.

Scholt Energy