Scholt Energy, van familiebedrijf tot zakelijke energiespecialist
Binnen 6 weken een stijging in leads

De beste energieleverancier voor het MKB
OVER DEZE CASE
In 2005 opgericht als familiebedrijf en al snel uitgegroeid tot een grote speler op de energiemarkt. Scholt Energy levert energie aan grote energieverbruikers zoals Van der Valk, VDL en Hanos. Deze succesvolle werkwijze is goed voor een jaaromzet van € 500.000.000. Sinds kort biedt Scholt Energy haar dienstverlening ook aan voor MKB'ers. Hiervoor is Digital Growth Agency gekozen als online partner.
In een pilot van 6 weken aangetoond dat leadgeneratie ook voor Scholt Energy veel kansen biedt.
WAT HEBBEN WE GEDAAN
Leadgeneratie
SEA (Search Engine Advertising)
E-mailmarketing
Dashboarding
Tom Kooken | Marketing Manager Scholt
"We waren benieuwd wat leadgeneratie voor ons kon opleveren in aanvulling op onze huidige (acquisitie)kanalen. Digital Growth Agency heeft ons laten zien hoe waardevol dit kanaal is én heeft ons geholpen om dit zelf verder uit te bouwen."
Sceptisch over online
Digitaal als ondersteuning van je business
Sommige bedrijven doen nog weinig digitaal. En hoewel dat helemaal niet erg hoeft te zijn, vinden wij dat er voor elk bedrijf wat te halen is. Zo ook voor Scholt Energy. Door het nuchtere karakter was er echter veel scepsis over de online kansen.
De online positie van Scholt was begin januari 2020 namelijk nog klein, een nieuwe website was in ontwikkeling en er was een beperkte naamsbekendheid in het MKB. Hierdoor lagen er diverse uiteenlopende vraagstukken. Want hoe kan je hier leads mee werven? En hoe kunnen we koude leads opwarmen via e-mail-flows en interesseren voor een afspraak met Scholt?
Maar zoals het bekende spreekwoord luidt: wie niet waagt, wie niet wint. Daarom hebben wij voorgesteld een periode van 6 weken om te laten zien wat er online mogelijk is.

Tom Kooken | Marketing Manager Scholt
"Voor veel MKB’ers is het veel voordeliger om via ons direct op de dagmarkt energie in te kopen. Deze slimmere manier van energie inkopen is bij veel MKB’ers nog niet bekend. Samen met Digital Growth Agency brengen we hier verandering in en hebben we ons digitale leadwervingskanaal opgezet."
Onze aanpak
Data-gedreven online marketing
Binnen deze testperiode van 6 weken hebben we eerst een selectie gemaakt van de belangrijkste onderdelen. Hiervan hebben we een backlog met taken opgezet. Vervolgens hebben we een heldere en attractieve landingspagina opgezet, verschillende soorten creatives en ads gemaakt, de verschillende advertentiekanalen (o.a. Google Ads) ingericht, e-mail-flows ontwikkeld, goede monitoring verzorgd en een dashboard met de belangrijkste cijfers gebouwd.



Het resultaat
Opzetten van een intern team
Na 6 weken adverteren op verschillende kanalen hebben we meer leads gerealiseerd dan verwacht en zelfs de eerste klanten mogen verwelkomen. De potentie van online leadwerving is duidelijk. Daarnaast is er meer data om verder door te ontwikkelen. We hebben inzicht in welke advertenties goed werken en het team heeft de eerste successen al kunnen vieren. Een goede basis voor een verdere samenwerking!
Na een doorontwikkeling van ongeveer 9 maanden is Scholt inmiddels volledig zelfstandig verder gegaan met lead generatie. Tot op de dag van vandaag zijn wij nog steeds betrokken voor op aan adviserende en inspiratieve wijze.

Wil jij ook meer leads?
Ben jij op zoek naar nieuwe manieren om leads te vergaren?
Neem dan vrijblijvend contact op. We vertellen je graag over hoe we jou zouden kunnen helpen!