Stigas: De kracht van een gestructureerde aanpak

Stigas is een non-profit organisatie die zich inzet voor veilige en vitale werknemers binnen de groene en agrarische sector. Stigas biedt een variëteit van diensten, cursussen en trainingen aan die allemaal bijdragen aan de duurzame inzetbaarheid van medewerkers.

Sinds 2018 werken we samen met Stigas. Hieronder de resultaten van het team tot dusver.

Results

 

Hier vind je alle resultaten van onze samenwerking

Challenges

Om de dienstverlening goed onder de aandacht te krijgen, zijn we met Stigas de samenwerking aangegaan. De samenwerking richt zich op:

  1. Effect communicatie vergroten
  2. Vindbaarheid vergroten
  3. Actie stimuleren

"Door de samenwerking met Digital Growth Agency voelt het alsof we in één klap er vier collega's bij hebben gekregen op onze communicatie-afdeling. Zo gaan we allemaal voor het hoogst haalbare resultaat."

Eduard van der Harst - Communicatiemanager Stigas

1. Hoe kan je de effectiviteit van de communicatie vergroten?

Om te komen van ad-hoc communicatie naar een gestructureerde, effectieve manier van communiceren hebben we ons op 3 dingen gefocused.

Allereerst hebben we structuur aangebracht op communicatie. Door iedere twee weken op te leveren komt er vaart in het team.

Growth scrum model

Daarnaast hebben we meer communicatie geautomatiseerd. Hierbij kan je denken aan een e-mailflow wanneer iemand zich inschrijft op de nieuwsbrief, of wanneer iemand een voorbeeldrapportage aanvraagt. 

Om de effectiviteit te vergroten hebben we een checklist opgesteld voor posts op social media. Door keer op keer deze checklist na te lopen voordat een post wordt geplaatst, hebben we de resultaten sterk zien stijgen. Bijvoorbeeld een stijging in LinkedIn volgers van 25%. Zie hier de infographic met alle resultaten.

Hier lees je meer over hoe je jouw communicatie kunt verbeteren.

2. Hoe kan je de vindbaarheid vergroten?

Voor een non-profit als Stigas is het van enorm belang om organisch gevonden te worden op de termen die voor haar belangrijk zijn. Om dit te verbeteren hebben we in het nieuwe platform meteen alle technische SEO errors en warnings gerepareerd.

Daarna hebben we een keywordlijst opgesteld van ongeveer 100 termen waarvoor we dagelijks de rankings bijhouden. Om te stijgen in de rankings hebben we veel content toegevoegd op longtail-zoekwoorden over de belangrijkste onderwerpen.

Om alle content extra kracht bij te zetten hebben we alle campagne-sites op het hoofddomein geïntegreerd. Dit zorgt voor meer autoriteit, een belangrijke factor in het Google-algoritme.

3. Hoe zorg je dat bezoekers ook echt aan de slag gaan?

Het is goed om te zien dat meer mensen de site van Stigas weten te vinden, maar de volgende stap is natuurlijk om dit bezoek om te zetten in actie. Is het bezoek aan Stigas.nl een van de eerste aanrakingen met veiliger en gezonder werken, dan zal men niet snel een omvangrijke dienst aanvragen. Om mensen meer mee te nemen in wat veilig en gezond werken voor hen op kan leveren, werken we met softconversies.

Bij deze softconversies kan je denken aan voorbeeldrapportages en specifieke nieuwsbrief inschrijvingen. We hebben e-mail automations ingericht die na het aanvragen of inschrijven zorgen voor een geleidelijke introductie op de onderwerpen.

Wanneer mensen zich hebben aangemeld of ingeschreven, zien we dat men na het ontvangen van de e-mails veel makkelijker een dienst aanvraagt. Dit komt doordat men de kennis heeft om te begrijpen wat de diensten voor hen op kunnen leveren.



Alle resultaten in 1 infographic

In deze infographic zie je nog veel meer resultaten die we met onze samenwerking hebben behaald.

Wil jij ook jouw communicatie verbeteren?

Wil jij een groter bereik? En wil je beter met jouw doelgroep communiceren? Neem vrijblijvend contact op met Eelco. Hij vertelt je graag hoe je dat kunt bereiken.