Daar past een yource baan bij
Een explosieve recruitmentcampagne voor Yource
Daar past een Yource baan bij!
OVER DEZE CASE
Als vaste marketingpartner van Yource, de marktleider in klantcontact, helpen wij het hele jaar met de recruitment van interne en externe medewerkers. Want met meer dan 12.000 medewerkers in dienst is Yource altijd op zoek naar nieuwe collega’s - een recruitmentuitdaging waarbij jaarlijks meer dan 50.000 sollicitanten nodig zijn. In deze case lees je hoe we met één recruitmentcampagne meer dan 200% van de beoogde sollicitaties wisten te realiseren.
Naast de doorlopende marketinglagen (hygiene en hub marketing) loopt er ook elk jaar een hero campagne. Die campagne is bedoeld om golven te maken, op te vallen in de markt én natuurlijk het aantal sollicitaties bij Yource een mooie boost te geven. De campagne van 2024 liep in Nederland en Spanje, met als thema: ”Daar past een Yource baan bij’’.
Onze verantwoordelijkheden
Concept
Mediastrategie en -planning
Webdesign
Adsdesign
Google Ads
Social Ads
Marketing Automation
Randy Hofkens | Sr Marketeer Yource
‘’Werken bij Yource, dat past bij veel verschillende mensen. DGA hielp ons om deze brede groep toch heel specifiek te benaderen. We zijn ver over de targets gegaan en hebben een mooi verhaal neergezet’’
Voor elke kandidaat een vacature
Concept: Daar past een Yource baan bij
Om Yource echt op de kaart te zetten, moeten we verder kijken dan alleen vacatures en USP’s tonen. Deze aanpak is niet onderscheidend genoeg, want zowel Yource als de concurrentie doen dit al doorlopend. We hebben een concept nodig dat écht opvalt, dat mensen laat stilstaan, aan het denken zet en een glimlach op hun gezicht tovert. Want dan stop je even met scrollen, en klik je misschien zelfs door.
Bij een hero campagne hoort een pakkende slogan. Opvallend, maar herkenbaar. Wij kozen voor “Daar past een Yource baan bij!” Deze slogan benadrukt de diversiteit en inclusiviteit van Yource. Helemaal klaar met in de file staan? Daar past een Yource baan bij. Toe aan volwassen collega’s in plaats van jengelende kinderen? You guessed it: daar past een Yource baan bij.
Op deze manier veranderden we de uitdaging van een diverse doelgroep in een kans: achter elke Yource baan schuilt een verhaal waar iemand zich in kan herkennen. Met een vleugje humor om op te vallen en een grote dosis herkenbaarheid voor elke mogelijke kandidaat.
Test, Test, Test.
Een resultaatgerichte media-aanpak
Het mediaplan voor deze campagne maakte gebruik van een breed scala aan platforms, waaronder TikTok, Meta, Google Display, YouTube en mailing. Deze diversiteit aan kanalen zorgt ervoor dat we alle lagen van leeftijd en interesse hebben bereikt.
Onder andere op Meta hebben we fanatiek getest: visuals die niet goed presteerden werden snel vervangen door proposities die wel aansloegen. Dit leidde tot een sterke combinatie van USP's en visuals, resulterend in meer dan 100 sollicitaties vanuit één enkele advertentie.
Deze teststrategie was mogelijk dankzij de hechte samenwerking tussen de data-, creatieve teams en het interne team bij Yource. We staarden ons niet blind op de campagne zoals die we oorspronkelijk hadden bedacht, maar durfen ons juist aan te passen naar de realiteit. Een strategie waarmee we alles uit de campagne konden halen.
Hoeveel sollicitanten?
Alle targets ver voorbij, mét een mooie boodschap
De campagne was een groot succes. We realiseerden 925 sollicitaties, wat meer dan 200% van de beoogde sollicitaties was. Bovendien overtrof de campagne ook de doelen op het gebied van merkbekendheid en engagement.
De combinatie van een sterk concept, een doordacht mediaplan en voortdurende optimalisatie zorgde ervoor dat Yource niet alleen meer sollicitanten kreeg, maar ook een bredere naamsbekendheid en een sterker werkgeversmerk opbouwde. Want een leuke Yource baan, die is er écht voor iedereen.
Heb je een recruitment- uitdaging, of wil je méér uit je employer brand halen?
Het (opnieuw) in de markt zetten van merken is wat we het allerliefste doen. Wil jij weten hoe we ook jouw merk kunnen catapulteren? Neem contact met ons op.
Voor elke kandidaat een vacature
Concept: Daar past een Yource baan bij
Om Yource echt op de kaart te zetten, moeten we verder kijken dan alleen vacatures en USP’s tonen. Deze aanpak is niet onderscheidend genoeg, want zowel Yource als de concurrentie doen dit al doorlopend. We hebben een concept nodig dat écht opvalt, dat mensen laat stilstaan, aan het denken zet en een glimlach op hun gezicht tovert. Want dan stop je even met scrollen, en klik je misschien zelfs door.
Bij een hero campagne hoort een pakkende slogan. Opvallend, maar herkenbaar. Wij kozen voor “Daar past een Yource baan bij!” Deze slogan benadrukt de diversiteit en inclusiviteit van Yource. Helemaal klaar met in de file staan? Daar past een Yource baan bij. Toe aan volwassen collega’s in plaats van jengelende kinderen? You guessed it: daar past een Yource baan bij.
Op deze manier veranderden we de uitdaging van een diverse doelgroep in een kans: achter elke Yource baan schuilt een verhaal waar iemand zich in kan herkennen. Met een vleugje humor om op te vallen en een grote dosis herkenbaarheid voor elke mogelijke kandidaat.