Hoe een goede value ladder je helpt bij online succes

Onbekend maakt onbemind

Je zal niet zomaar een dure dienst afnemen van een bedrijf dat je nog niet kent en geen ervaring mee hebt.

Groeien naar een waardevolle klant relatie

Met de Value Ladder deel je jouw dienstverlening op in kleine treden. Je verleidt de klant met een laagdrempelig aanbod, bijvoorbeeld één van de inspiratie sessies, om zo de eerste tree te bestijgen. Daarna nudge je de klant van de eerste tree naar de volgende enzovoort.

Voor wat hoort wat

Het is belangrijk dat je iedere stap iets waardevols doet met de klant. Wederkerigheid is een krachtig principe. Wanneer je iets ontvangt, wil je iets terug geven. Bijna iedereen is zich hiervan bewust. Daarom accepteren veel mensen een gratis aanbod niet zomaar, omdat het verwachtingen schept.

Een goede Value Ladder zorgt ervoor dat de klant zicht houdt op de mogelijke vervolgstappen en zich daar comfortable bij voelt, anders is de stap te groot.

Contact warm houden

Het nudgen van de klant naar de volgende stap gebeurt veelal geautomatiseerd op basis van data. Door constant experimenten uit te voeren worden de ladder én de nugdes steeds effectiever. Dit op een gestructureerde manier aanpakken heet Growth Hacking.

Ook aan de slag met een Value Ladder ?

Bij Groowup zijn we gespecialiseerd in het ontwerpen en uitdenken van een goede Value Ladder en helpen je graag verder naar online én offline succes! Benieuwd hoe het jouw organisatie verder kan helpen? Neem contact op.