Datatrics Partnership

Sinds kort zijn wij Agency Partner geworden van Datatrics. Datatrics is een DMP (lees hier wat een DMP is) dat we voor onze klanten inzetten om contact met bezoekers, leads en klanten persoonlijker en beter te maken.

We kiezen bij klanten voor Datatrics vanwege het eenvoudige koppelen met kanalen, de duidelijke user interface en de kunstmatige intelligentie (AI). Dit is wat we doen met Datatrics voor onze klanten.

1. Alle data op 1 plek

Data is bij veel organisaties verspreid over meerdere kanalen. Als je alleen naar online analytics / ads kijkt dan is er Google Ads, Google Analytics, Google Search, Facebook Ads, LinkedIn Ads, Display etc. Daarnaast hebben bijna alle organisaties een mailplatform, zoals Mailchimp, een website en een CRM/ATS. 

In Datatrics kunnen we dit allemaal bij elkaar brengen.

2. 360 graden klantprofielen

Datatrics koppelt de data uit verschillende bronnen aan hetzelfde profiel. Hoe doet het systeem dat? Dat kan door een cookie of bijvoorbeeld het emailadres. 

Daarnaast voegt Datatrics zelf ook informatie aan het profiel toe op basis van Artificial Intelligence. Het systeem analyseert je data en geeft bijvoorbeeld per profiel aan:

  • Wat de koopfase is (oriëntatie, vergelijking, beslissing, evaluatie)
  • Wat voor klanttype het is (Gepassioneerd, Single minded, Believer)
  • Wat voor pursuasion het beste werkt (Commitment-consistency, scarcity, authority etc.)

3. Relevante customer journeys

Op basis van alle informatie die je zelf Datatrics in laadt, plus de verrijking die het systeem uitvoert, kun je slimme Customer Journeys maken.

De Customer Journey werk je uit in flows. Deze flows worden stapsgewijs uitgevoerd. Stel je wilt een mail sturen naar klanten die na een bezoek op de site nog iets in hun mandje hebben zitten, dan ziet zo`n flow er zo uit:

Flow

Aan het einde zie je een touchpoint. Er zijn veel verschillende touchpoints.

Je kan hierbij denken aan emails en advertenties. Maar aan een chat die start of meldingen op de website, zoals hieronder.

Home melding

Ook aan de slag met een Data Management Platform? 

Bij Digital Growth Agency zijn we gespecialiseerd in het implementeren van een Data Management Platform. We helpen je graag verder met het opzetten en verder optimaliseren van een DMP op maat. Benieuwd naar een voorbeeld case? Of hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen? Neem contact met ons op.



Ben jij ook op zoek naar meer groei en succes?

Neem contact met ons op

Digital Growth Agency versterkt direct jouw organisatie met bewezen werkwijzen en processen om groei te realiseren. We vertellen je graag meer over hoe dit voor jou kan werken.