Wat is Growth Hacking

Growth Hacking is een methode om digitale groei te realiseren. Door het uitvoeren van veel experimenten over verschillende kanalen, op verschillende doelgroepen, met verschillende uitingen en diverse instellingen vind je de meest effectieve tactieken. 

Online Marketing vs Growth Hacking

Online Marketing, Digital Marketing, Data Marketing en Growth Hacking. Het komt allemaal bijna op hetzelfde neer. Een Online/Digitale Marketeer zal Data inzetten om snel experimenten uit te voeren (Growth Hacking). Growth Hacking is een hippe, nieuwe term. Veel Online Marketeer zijn tegenwoordig Growth Hacker.

Waarom heb ik Growth Hacking nodig

Weet jij al precies waarom jouw product goed werkt? Welke boodschap je moet gebruiken voor welke doelgroep en welk kanaal? Dan heb je Growth Hacking niet nodig. Veel bedrijven zijn op zoek naar digitale groei en zijn nog op zoek naar de ideale kanalen-, doelgroep-, boodschap- en instellingen-mix. Met Growth Hacking zul je sneller en dus voor minder investering de juiste mix vinden. 

Wat komt er na Growth Hacking

Ben je succesvol in Growth Hacking, dan heb je een effectieve mix gevonden. De volgende stap is om investeringen te verhogen, om zo ook rendement te verhogen. Je zal erachter komen dat met elke vergroting van investering ook de mix aangepast moet worden. Eigenlijk is Growth Hacking dus nooit klaar.