Time to momo, de beste tips voor jouw citytrips
Digitale speler worden in de reisbranche met marketing automation
De beste lokale tips voor een unieke citytrip
OVER DEZE CASE
Als je ooit een citytrip hebt gedaan is de kans groot dat je voor de beste lokale tips een van de boekjes van time to momo hebt aangeschaft. Het bijzondere aan time to momo is dat je de échte highlights krijgt van lokale auteurs. Perfecte content voor marketing automation! Om nog harder te kunnen groeien op het gebied van digitale dienstverlening rondom citytrips, is in 2020 een apart bedrijf opgezet: time to momo online. Door middel van geautomatiseerde flows worden zowel nieuwe als bestaande klanten op een consistente manier op de hoogte te houden van allerlei tips en leuke artikelen.
WAT HEBBEN WE GEDAAN
Design/creativiteit
Digitale Strategie
Marketing Automation
Marc Feitsma | Co-founder & Chief Digital Officer time to momo
‘’We zochten de beste partij voor ActiveCampaign. Na enkele partijen te hebben gesproken kozen we uiteindelijk voor Digital Growth Agency vanwege hun expertise hierin.’’
Onze aanpak
De route naar een digitaal klantprofiel
In samenwerking met time to momo zijn vooraf de wensen en doelen bepaald om een goede keuze te maken welk Marketing Automation platform het beste past bij alle behoeften. Hierbij is de keuze gevallen op ActiveCampaign.
Om de doelen van time to momo goed meetbaar te maken, is er een dashboard opgezet. Het dashboard is één totaaloverzicht waarin alle informatie te vinden is m.b.t. boekingen, websitegebruik en het gebruik van de app. Zo kan er bijvoorbeeld worden bekeken hoeveel boekingen er zijn geweest in een bepaalde periode en wie er op dit moment op reis is met time to momo.
Het volledige klantbeeld dat is gecreëerd, zorgt ervoor dat time to momo vandaag de dag geautomatiseerd 1-op-1 kan communiceren met de eindgebruiker. Door dit is time to momo dé digitale speler in de reisbranche geworden.
Het doel
Alle data op één plek
Om Marketing Automation succesvol te implementeren, zijn we gestart met het koppelen van diverse systemen en het inladen van de juiste gebruikersgegevens van time to momo. Hierdoor is een (on- en offline) 360-graden klantbeeld van de gebruiker van time to momo ontstaan. Het Marketing Automation platform ActiveCampaign is hierbij het hart geworden van de volledige online strategie. De koppelingen zijn daarnaast deels opgezet met Zapier. Via deze tool makkelijk om op een efficiënte manier snel een stabiele koppeling te bouwen tussen verschillende systemen.
Verder hebben we alle data ook inzichtelijk gemaakt in een dashboard. Hierin kunnen real-time inzichten worden gehaald over elk deel van de klantreis.
Marc Feitsma | Co-founder & Chief Digital Officer time to momo
‘’Het is een complex proces om al je tools en systemen aan elkaar te koppelen. Daarom was deze expertise van Digital Growth Agency ook heel fijn en nuttig. We hebben de basis nu gezet en zijn benieuwd naar wat dit ons gaat brengen.’’
Design & creatie
Juiste look & feel
Op creatief vlak is er gesleuteld aan de juiste boodschap en look-and-feel van de e-mails waarmee 1-op-1 gecommuniceerd kan worden met de klant. Uit alle beschikbare data zijn de e-mails dusdanig op het gedrag van de gebruiker afgestemd. Hierbij werd onder andere gekeken naar de steden waar de gebruiker interesse in heeft om vervolgens de relevante diensten van time to momo onder de aandacht te brengen.
Slimmer adverteren
Gepersonaliseerde journeys
Eind 2021 heeft time to momo haar app volledig vernieuwd. Met de app kan je voortaan je hele stedentrip plannen. Van het ontdekken van jouw ideale bestemming, tot het boeken van hotels en het wandelen van de mooiste routes tijdens je bezoek. Ook bevat de app een gloednieuwe feature, namelijk: momo je trip! Met deze handige feature helpt time to momo je om jouw ideale bestemming te ontdekken. Door jouw wensen en interesses voor een volgende stedentrip te delen, krijg je een persoonlijk stedentripadvies. Zo ontdek je de perfecte wijk, de leukste hotels en routes die bij jou en je reisgenoten passen. Deze nieuwe feature is ook gekoppeld aan het Marketing Automation systeem waarmee de klant via diverse mediakanalen een relevante opvolging krijgt van zijn of haar perfecte stedentripadvies.
Marc Feitsma | Co-founder & Chief Digital Officer time to momo
De volgende bestemming
''Uiteindelijk willen we dat het in plaats van ‘Google je citytrip’ ‘momo je citytrip’ wordt. Time to momo moet als eerste in mensen naar boven komen als ze denken aan een stedentrip of voor in de toekomst ook grotere reizen en hele reispakketten.’’
Wil jij ook meer van je marketing automatiseren?
Werk jij op dit moment met veel verschillende systemen die niet gekoppeld zijn en krijg je daardoor lastig inzicht in de klantreis? Of wil je een deel van je marketing automatiseren?
Neem dan vrijblijvend contact op. We vertellen je graag over hoe we jou zouden kunnen helpen!