Contentmarketing voor 50+

Vijftigplusmarketing. Een term die nog niet bestaat in het (online) marketinglandschap. Toch vrij apart te noemen, omdat vijftigplussers in 2021 de helft (!) van alle volwassen beroepsbevolking vormen. In Nederland en in veel andere Westerse landen. De groep senioren is inmiddels goed voor 50% van alle consumentenbestedingen. In onze ogen genoeg redenen om ‘vijftigplusmarketing’ tot een officiële marketingexpertise uit te roepen. Maar hoe raak je bij deze doelgroep de gevoelige snaar? We hebben een drietal tips op een rij gezet.

Een adblocker, wat is dat?

We beginnen met een leuk feitje: uit onderzoek van de Universiteit Utrecht is gebleken dat 9 op de 10 senioren niet van het bestaan van een adblocker af weet. Adverteerders hoeven daarom niet te vrezen dat hun advertentie op websites niet gezien wordt. Websites waar ouderen zich het meest op begeven zijn NU.nl, Buienradar en Facebook. Ideale mogelijkheid om de doelgroep hier te bereiken!

Hier lees je hoe jij een topwebsite voor 50+ maakt.

Houd je aan de snelheid

Negen op de 10 senioren bevindt zich op minimaal een social media platform. Meer dan de helft van deze groep bekijkt video’s online en 43% noemt Facebook hun favoriete videoplatform (en dus niet TV). Er is wel een interessant gegeven over deze video’s en dat is dat ze voor de gemiddelde millennial te traag moeten zijn. Video’s met een rustig tempo en boordevol goede informatie doen het erg goed bij de babyboomers. Houd in je videocontent dus rekening met de snelheid van de video.

Hier lees je hoe Senior Service digitaal groeit

Gebruik modellen

Om de aandacht van senioren te krijgen is het handig om een fotomodel te gebruiken van dezelfde generatie. Uit onderzoek is gebleken dat de 65+er zich eerder identificeert met een model van dezelfde generatie dan met een model van een generatie jonger. Bestaat je doelgroep voornamelijk uit actieve senioren, dan is het aan te raden om een fotomodel te gebruiken van een generatie jonger (lees: 10 tot 15 jaar jonger).

Sfeerfoto Senior Service

Aan de slag

Wil je nu aan de slag met het betoveren van jouw vijftigplus-doelgroep? Mooi! We hebben op deze pagina nog meer informatie over de doelgroep van 50+. Heb je wat hulp nodig of vragen? Neem dan even contact met Eelco op.



Wij gaan voor digitale groei

Wil jij ook groeien? Let’s go!

We durven wel te stellen dat er geen merk is dat we niet digitaal kunnen laten groeien. Noem ons de digitale-groei-experts. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen? Stuur Eelco een mailtje, dan nodigt hij je graag uit voor een bakkie.