Online marketing bureau Rotterdam
Digital Growth Agency. Hét online marketing bureau uit Rotterdam.
Wij gaan voor digitale groei
Wil jij ook groeien? Let’s go!
We durven wel te stellen dat er geen merk is dat we niet digitaal kunnen laten groeien. Noem ons de digitale-groei-experts. Benieuwd wat we voor jou kunnen doen? Stuur Eelco een mailtje, dan nodigt hij je graag uit voor een bakkie.
Wie zijn wij?
Wil jij digitaal groeien? Wij zorgen voor de juiste mensen en aanpak zodat jij kan groeien. Onze specialisten op het gebied van data, digitale marketing, design en techniek staan klaar om jou te helpen jouw digitale doelstellingen te behalen.
Deze Rotterdamse bedrijven hebben we helpen groeien met Digitale marketing.
Zo doen we dat
Om te beginnen helpen onze strategen jou met het neerzetten van de juiste strategie. Ze kunnen op basis van data een strategie voor je uitdokteren, of je kunt gezamenlijk in een Growth Sessie van 1 middag jouw strategie formuleren.
Omdat wij van alle markten thuis zijn, hoeven we je niet te sturen naar een bepaalde expertise. We hebben alles in huis en leveren alleen wat jij nodig hebt om resultaat te halen.
We stellen het team samen. Of het nu gaat om een tijdelijke versterking of een toevoeging die in jouw team nog ontbreekt, wij zorgen voor een goede samenwerking.
Ons doel is dat jij uiteindelijk zelfstandig jouw online marketing verder uit kan bouwen. Dus, als er resultaten worden gehaald, helpen we je om jouw team uit te breiden met de juiste mensen.
Lees hier meer over onze aanpakOnze mensen

Lead Growth
Eelco

Digital Strategy
Jasper

Lead developer
Ruud

Lead Design
Peter

Frontend Developer
Sjors

Full stack Developer
Sebastian
Allround Online Marketeer
Erik

Creative Marketing Specialist
Fien

Project manager
Tessa

Designer
Karolina
Wil jij ook digitaal groeien met Digital Growth Agency?
Digital Growth Agency
Vasteland 78
3011BN, Rotterdam
010-3070303
Delpratsingel 1
4811AM, Breda
Volg ons:
51.9314898, 4.4844419
Online Marketing diensten
Wil jij zelf aan de slag? Hier lees je hoe je Online Marketing in Rotterdam kan oppakken.
Zoek jij een Online Marketing bureau in Rotterdam of wil je graag Online Marketing doen in Rotterdam, we helpen je hieronder alvast een stukje op weg.
Growth Hacking vs Online marketing
Een populaire term tegenwoordig is Growth Hacking. Origineel komt Growth Hacking uit Silicon Valley, waar de grote techbedrijven deze methode van groei gebruikten. Het betekent zoveel als dat je snel met veel zaken experimenteert. Wanneer je succes hebt, investeer je harder in dat wat goed werkt.
Hoe verschilt dit van Online Marketing? Eigenlijk niet zoveel, maar het hangt af van de definitie van Online Marketing die je hanteert. Wanneer je Online Marketing echt ziet als Online Advertising, dan is Growth Hacking een breder begrip. Daarmee pas je namelijk ook je dienst of product aan, probeer je verschillende proposities uit en andere manieren van klant/gebruiker worden.
In onze ogen doet marketing dat wat zorgt voor klanten en dus waar klanten blij van worden. Een goede marketeer zal ook verder kijken dan alleen adverteren. Zo kijken wij ook verder dan alleen advertenties. Wij analyseren je totale digitale omgeving.
Kanalen
Er zijn enorm veel kanalen beschikbaar om online op te adverteren. We pakken hier kort de grootste kanalen er even bij.
Zoekmachine-optimalisatie is by far het grootste online advertising kanaal dat er is. Zorgen dat je goed gevonden wordt op Google en Bing, zowel betaald als organisch, is vaak het eerste kanaal dat wordt gebruikt.
Social media heeft de afgelopen 10 jaar enorm aan terrein gewonnen. Inmiddels is Facebook (met Instagram) een enorm groot kanaal waar veel mogelijkheden zijn om de juiste doelgroep te vinden. Ook dit kan zowel betaald als organisch, al zien we hier duidelijk dat het platform steeds minder op organisch bereik werkt.
Andere social media die aan een opmars bezig zijn, zijn LinkedIn, Twitter, Snapchat en TikTok. Op deze kanalen kan je zowel organisch als betaald bereik opbouwen.
Een kanaal dat alleen werkt met betaald bereik zijn affiliates, meestal wordt daarmee samengewerkt via een affiliate netwerk.
Retargeting of RLSA zijn technieken om mensen die op je website geweest via andere kanalen advertenties te tonen. Omdat je weet dat deze mensen je merk kennen en veel hiervan een aankoop overwegen, is de kans op conversie bij deze groep vrij hoog.
Display marketing is het tonen van banners aan grote groepen bezoekers. Dit bijvoorbeeld via het Google Display Netwerk. Het is ook mogelijk om direct bij websites bannerplaatsen in te kopen, bijvoorbeeld bij de Persgroep.
Als laatste willen we hier nog Youtube aanstippen. Als 2e grootste zoekmachine van de wereld kan je met Youtube een gigantisch bereik creeëren. Je kan door een goed videokanaal heel veel zichtbaarheid halen, ook via advertenties kan je jouw merknaamsbekendheid vergroten.
Natuurlijk zijn er nog veel meer kanalen die je in kan zetten om meer bereik. Ben je op zoek naar een niche, laat het ons dan weten. Doordat we al in veel branches vertegenwoordigd zijn en meer dan 10 jaar ervaring hebben, vinden we de juiste platformen voor jou om jouw merknaamsbekendheid te vergroten.
Wat heeft data te maken met Online Marketing
Data is de hoeksteen van een goede Online Marketing strategie en optimalisatie. Hoewel de meeste platformen steeds meer focussen op algoritmisch adverteren, is er nog steeds een deel van de beslissingen die je zelf zal moeten maken.
Er is gigantisch veel data beschikbaar om jouw beslissingen op te baseren. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Daarom is het, ook als is er veel data, vaak best lastig om data te gebruiken voor beslissingen.
Een tip is om te zorgen voor voldoende data wanneer je er beslissingen op baseert. Dus als de ene doelgroep 1 conversie oplevert en een andere geen, dan zegt dat eigenlijk vrij weinig. Je moet jezelf telkens afvragen of datgeen wat je ziet in de data niet op toeval kan berusten.
Maar hoe stuur je dan als je te weinig data hebt? Mocht je niet het budget hebben, of mocht de conversie heel ingewikkeld/duur zijn, dan kan het zijn dat je te weinig data hebt om beslissingen te maken. Allereerst kan je kijken of je over een langere periode dezelfde data kan bekijken, of vergelijkbare data toe kan voegen om de omvang te vergroten.
Is dat geen optie, dan adviseren wij om je beslissingen een laagje hoger te bekijken. Stel dat jouw Facebook-advertentie niet genoeg conversies op de landingspagina oplevert, dan kan je kijken naar de kosten per klik. In het geval dat je zelfs niet genoeg kliks hebt, kan je kijken naar views en de kosten per view.
Zo pak je digitale marketing aan
Er zijn zoveel kanalen en zoveel mogelijkheden, waar te beginnen? Het is aan te raden altijd met een strategie te beginnen. Bepaal de bedrijfsdoelen op korte- en lange termijn, bekijk de customer journey en verzin dingen die je kan doen om meer conversies te genereren.
Heb je een mooie lijst met ideeën? Goed! Je kan deze prioriteren door ze in een Effort-Gain-matrix te hangen. In deze matrix weeg je de hoeveelheid effort en de hoeveelheid gain tegen elkaar af. Zo werk je niet alleen aan laaghangend fruit of belangrijke projecten, maar besteed je daar je tijd aan waar je het meeste ervoor terugkrijgt. Of dit nu grote of kleine ideeën zijn.
Analyseer vervolgens de ideeën met de hoogste prioriteit. Kan je dit zelf of met jouw collega`s? Dan kan je er meteen mee aan de slag. Zijn er taken waar je hulp bij nodig hebt? Kies dan voor onze Flexible extension. Zo ben je zelf in de lead, maar heb je wel de kennis van een Digitaal Marketing Bureau.
Omvang bereik via Online Marketing in Rotterdam
Wil jij Online Marketing bedrijven in Rotterdam? Dan is het belangrijk om te weten hoe de doelgroep eruit ziet die je in Rotterdam kan bereiken via Digitale Marketing.
Via Facebook kan je in totaal tussen de 500.000 en 600.000 mensen bereiken.

In Rotterdam wonen overwegend veel mensen tussen de 25 – 34. Via Facebook kan je net iets meer vrouwen bereiken dan Mannen.

Ben je op zoek naar een relatie in Rotterdam? Dan heb je geluk, hier zijn veel meer dan gemiddeld vrijgezelle mensen. Trouwen doen Rotterdammers wat minder aan, 17% minder dan gemiddeld.

Rotterdam is hoogopgeleid, voornamelijk door de aanwezigheid van de Erasmus Universiteit. 7% meer mensen hebben in Rotterdam een masteropleiding gedaan (of zijn hiermee bezig) dan gemiddeld.

Dat Rotterdam een stad is waar wordt gebouwd blijkt ook uit het feit dat er 33% meer mensen in de bouw en winning van grondstoffen werken dan gemiddeld.
Bron: Audience Insights van Facebook
Op het zakelijke network LinkedIn zijn in Rotterdam 550.000 mensen te vinden.
Bron: Campaign Manager LinkedIn
Wil je alvast meer leren over succesvolle digitale teams?
We hebben veel van onze kennis gebundeld in een handboek. Hier lees je meer dan 50 tips over hoe jij zelf jouw digitale team kan verbeteren. Hoe klein of groot dit ook is.