Development voor Digitale Marketing tips

Om digitaal succes te bereiken moeten er dingen ontwikkeld worden. Hoe doe je development op een goede manier? Dan zal je jouw succes veel sneller bereiken.

Wij hebben succesvol de Development gedaan voor partijen als NLE (De Nederlandse Energie Maatschappij), Yource en ETQ Amsterdam. We leggen hieronder uit hoe we dat hebben gedaan.

#51 Werk een toekomstbeeld uit

Een strategie is vaak makkelijker uit te voeren wanneer het toekomstbeeld vaststaat. Weten waar je heen wilt zorgt voor het sneller bereiken van de doelen, omdat er minder overleg nodig is. Als je er bijvoorbeeld uiteindelijk naartoe wil dat je nieuwe producten snel kan introduceren, je naar een subscription-based model toe wilt, of dat je andere markten wilt bestormen, dan kun je dat toekomstbeeld in alle uitwerkingen meenemen. Dit voorkomt veel ‘maar stel nu dat’ vragen.

#52 Zorg dat non-developers de site verder uit kunnen bouwen

Eén van de eerste dingen die we bij organisaties oppakken is de flexibilisering van de techniek. De techniek moet dusdanig flexibel zijn dat ook non-developers aan de slag kunnen. Het moet mogelijk zijn pagina`s te maken, content toe te voegen en aan te passen etc. Het is verstandig om zoveel als mogelijk te werken met herbruikbare blokken en een verscheidenheid aan opties te bieden aan de marketeers 

#53 Zorg zo vroeg mogelijk voor 1 plek voor klantdata

Data is soms als het onderhoud van een huis: zet je het meteen goed neer en hou je het bij, dan kan je er tot in de lengte van dagen gelukkig van worden. Zet je het niet goed neer, of laat je het langzaam vervallen, dan moet op een gegeven moment het huis plat. Zorg dus ook zo vroeg mogelijk voor een centrale plek voor data en maak afspraken over hoe en waar data opgeslagen wordt. In de toekomst heb je deze data nog vaak nodig. Als je data dan als een vervallen huis is, is dit ontzettend kostbaar en tijdrovend. 

#53 Implementeer Google Tag Manager (GTM)

De Tag Manager van Google geeft de marketeer die technisch onderlegd is grote mogelijkheden om de meetbaarheid te verbeteren. Daarnaast kan via GTM ook een cookiebar worden geïnstalleerd die helemaal conform AVG is opgezet.

#54 Bouw weinig en bouw goed

In ontwikkeling is vaak de vraag welke features gebouwd moeten worden. Het is belangrijk om bij het maken van deze keuzes te realiseren dat de klanten of prospects jouw systemen anders gebruiken. Zelden vraagt een klant zich af waarom een bepaalde functie niet in jouw platform zit. Veel vaker ergert een klant zich aan het hetgeen er wel in zit en niet voldoende werkt. Wij adviseren daarom ook altijd om in eerste aanleg weinig te bouwen. Ambitie is uiteraard belangrijk, maar van een website of app dat een zwitsers zakmes is, is nog nooit iemand blij geworden (behalve de programmeur en marketeer).

Benieuwd hoe techniek je kan helpen bij je digitale marketing?

Bij Digital Growth Agency  zijn we gespecialiseerd in development ter ondersteuning van digitale marketing. We helpen je graag verder naar online én offline succes! Benieuwd hoe het jouw organisatie verder kan helpen? Neem contact op.



ONZE KLANTEN

We zijn de betrouwbare partner voor de mooiste merken en organisaties

ETQ Amsterdam
NLE
Stigas
Hogeschool Rotterdam
Scholt energy
Yource Fintrex

Ben jij ook op zoek naar meer groei en succes?

Neem contact met ons op

Digital Growth Agency versterkt direct jouw organisatie met bewezen werkwijzen en processen om groei te realiseren. We vertellen je graag meer over hoe dit voor jou kan werken.